W cyfrowym świecie recenzje online są dla sprzedawców coraz ważniejszym sposobem na kontaktowanie się z klientami. Budowanie zaufania i reagowanie na opinie w celu kształtowania ich ofert i rozwijania działalności stało się tym, o co każdy renomowany butik dba z największą dbałością.
Dlaczego dobre opinie wskazują na dobry butik? Sprawdź ten przykład!
Miłośniczka mody, 25-letnia Oliwia poszukuje idealnej sukienki na wesele. Jest marzec, ofert w sklepach stacjonarnych jest niewiele, więc zamiast tego szuka, co ma do zaproponowania butik w internecie. Dzięki wysokim ocenom trafia na butik LaLaLa – podczas przeglądania propozycji online sprawdziła recenzje innych kupujących, szukając opinii na temat rozmiarówek i upewniając się, że nie będzie żadnych niemiłych niespodzianek, jeśli zrobi zakupy. Uspokojona komentarzami na temat rozmiarów („wymiary zgodne z rzeczywistością, sukienka pasuje idealnie” i jakości („bluzka przetrwała już kilka sezonów, a wciąż wygląda jak nowa”), dodaje wymarzoną sukienkę do koszyka. Kiedy przychodzi paczka – jest tak, jak się spodziewała, dlatego sama również zostawia własną recenzję swoich dobrych doświadczeń, pomagając tym samym kolejnym zainteresowanym.
Pewność zakupowa wynikająca z recenzji
Dobre opinie są pomocne dla fashionistek robiących zakupy w butiku, ale z drugiej strony dla wielu sprzedawców internetowe recenzje produktów są ważnym narzędziem pomagającym zamienić modne panie przeglądające asortyment w stałe klientki – tak właśnie dobry butik buduje zaufanie względem swojej marki, ale i samych produktów. Te same opinie odpowiednio wykorzystane mogą również działać jako cenny punkt kontaktu z klientkami – umożliwiając modowym butikom otrzymywanie informacji zwrotnych od kupujących – co zminimalizowało argument przeciwko sklepom online, mówiący o tym, że podczas zakupów internetowych nie można liczyć na bezpośrednie porady, ludzkie rozmowy, które są standardem w lokalnych butikach. Jak widać ten trend zmienia się na korzyść butików w sieci.
Każdy mądry butik potrafi tą cenną wiedzę wykorzystać:
- monitoruje opinie na temat produktów i obsługi,
- wprowadza bezpośrednie zmiany, aby klientki były jeszcze bardziej zadowolone,
- dokładnie analizuje informacje zwrotne, aby wychwycić wszelkie negatywne, powtarzające się lub powszechne opinie.
Dobry butik dba też o profesjonalne zdjęcia i opisy – wiedząc, że pomagają klientkom zrozumieć wiarygodność produktu i marki, ułatwiając tym samym podjęcie decyzji o zakupie.
Dlaczego opinie innych fashionistek na temat zakupów w butiku mają dla nas takie znaczenie?
Istnieją mocne dowody wskazujące na to, że recenzje produktów są traktowane poważnie przez osoby przeglądające witrynę internetową. Fashionistki podobnie jak inne grupy docelowe są pod mocnym wpływem tego, co mówią inni na temat danego doświadczenia zakupowego. Jeśli jakiś butik może się pochwalić szeregiem dobrych recenzji, czy wysoką oceną gwiazdek w Google – znacznie bardziej przemawia do świadomości jako miejsce warte zainteresowania.
Korzysta więc na tym i klientka i butik – każdy jest zadowolony! Ogólny wpływ angażowania się w recenzje i budowanie relacji z kupującymi pomaga poprawić wizerunek marki, pośrednio zachęcając do sprzedaży. To działa o wiele lepiej niż nachalna reklama. Otrzymywanie opinii z pierwszej ręki jest pomocne nie tylko dla stylistek, sprzedawców, właścicieli butików zajmujących się rozwojem produktów, ale przede wszystkim dla klientek, które rozważają zakup w danym miejscu. To taka kropka nad „i” mądrej, modowej decyzji zakupowej.